+36 30 949 2700 szaz.geza@human-aspect.hu

Keresési stratégia

 

Az új munkatárs keresése (toborzása) és kiválasztása egy olyan tevékenység, melyről a legtöbb ember úgy gondolkodik, hogy roppant egyszerű feladat, vagyis mindenki ért hozzá. Hiszen álláshirdetést írni, emberekkel beszélgetni (interjúzni), majd döntést hozni, hogy ki legyen az új kollégánk, mindenki tud. Nem igaz?

Csak éppen az nem mindegy, HOGYAN…

A sikeres keresési és kiválasztási folyamatot nagyban tudja segíteni az alapos tervezés és előkészítés, a teljes folyamat és az egyes lépések végiggondolása.

  • Vajon mindegy, hogy egy fizetős állásportálon hirdetjük meg az általunk kínált pozíciót, vagy egy ingyenes lehetőséget veszünk igénybe, netán valamelyik közösségi oldalra tesszük ki?
  • Vajon valamennyi hirdetési csatornán keresztül ugyanazokat az embereket tudjuk elérni?
  • Vajon mindegy, hogy cégünkről, az ellátandó feladatokról, vagy éppen az elvárásokról és a munkakörülményekről mennyi és milyen minőségű információt osztunk meg?
  • Vajon nem lenne-e célszerű egy-két feladatban megvizsgálni a jelöltek azon készségeit és képességeit, melyek kulcsfontosságúak az adott munkakörben?
  • Vajon nem lenne-e célszerű, ha az interjú során pontosan meg tudnánk mondani a jelöltek, hogy mikor számíthatnak visszajelzésre, illetve hogyan néz ki a teljes kiválasztási folyamat?

Tapasztalataim szerint egy megtervezett és annak megfelelően végrehajtott keresési és kiválasztási folyamat mind a jelöltek, mind a munkaerőt igénylők számára hasznos. Az álláskeresők tudják, hogy mikor és mire számíthatnak a hirdető cégtől, a munkaadók pedig jobban tudnak saját, vagy a kiválasztásba esetlegesen bevont kollégáik idejével gazdálkodni. Végeredményt tekintve pedig a hatékonyság javul.

A szolgáltatás minden esetben munkakörre szabott – tekintve, hogy nem egyforma keresési, kiválasztási, vagy tesztelési módszerek a legcélravezetőbbek minden pozíciónál.

 

TOVÁBBI SZOLGÁLTATÁSOK
check    Munkaügyi átvilágítás
money    Beillesztési program
ok    Általános tanácsadás